Logo festivalu 2016 Znak ČSV Základní organizace Českého svazu včelařů Kopřivnice
Pro zvídavé archiv z předchozích let:
Aktualizováno: 30.8.2016

Festival medu a písničky
1. – 3.9.2016, Kopřivnice areál muzea Fojtství
příprava byla odstartována


Co vás zajímá? To si vyberte kliknutím na některé tlačítko.
Pro množství informací jsme je v tomto roce rozdělili do samostatných částí. Možnost najednou zobrazit vše jsme Vám také zachovali. Jen připomínáme, že celý obsah se může stahovat do Vašeho prohlížeče déle, a proto s tím počítejte. Čas potřebný se bude prodlužovat s tím, jak informace budeme doplňovat.




Festivalové doprovodné akce

Festival medu a písničky se ve třech dnech uváděných na plakátech snaží přiblížit včelařskou tématiku široké veřejnosti v libovolné věkové kategorii. Organizátoři mají ale záměr širší. Využít i další příležitosti před termínem konání samotného festivalu, aby se zejména děti a žáci seznamovali se včelařskou tématikou. Dnes už můžeme říci, že tradičně se k tomu každoročně využívá Den země. Dále jsou pořádány vzdělávací akce pro děti mateřských škol a případně žáků základních škol. Školní osnovy se této tématice nemohou věnovat tak, jak bychom si to přáli. A my se snažíme o to, aby děti a žáci mohli úspěšně na festivalu soutěžit. Proto před ním někteří členové naši ZO ČSV věnují svůj čas, aby jim informace o včelách, včelaření a včelích produktech předali.
V této části postupně budeme zveřejňovat, co se postupně podařilo zajistita pokud budeme znát reakce, také je zde zveřejníme.

Den země 22.4.2016, Kopřivnice

Na této akci, pořádané Městem Kopřivnice se podílela řada řemeslníků, firma Slumeko a tyaké řada spolků, které mají co říci k životnímu prostředí a k přírodě. Nemohl proto u této akce ani chybět Českýsvaz včelařů, reprezentovaný zástupcem Okresní organizace a členy Základni organizace z Kopřivnice.
Záměrem bylo, alespoň něco účastníkům Dne země ukázat ze včelařského řemesla a včelích produktů. A tak byl k vidění prosklený "úl" s živými včelami, včelařské nástroje spolu s minimalizovanou naučnou stezkou. A byl k ochutnání i med, možnost vyrobit si svíčku ze včelího vosku nebo ozdobit si medový perníček. I dotazy byly trpělivě zodpovídány. A tak mnoho dětí odcházelo od stánku včelařů s mnohými novými vědomostmi i poznatky. Dni země věnovaly pozornost všechny školky i školy z Kopřivnice včetně místních částí a tak návštěvnost byla vysoká, a to jistě potěšilo nejen včelaře, ale i jiné, kteří dětem tento den připravili nějaký program, i když zrovna v tento den teplota byla spíš nízká než jarní pohodová.
A kdo že to včelaření prezentoval a propagoval? Tajemnice OO ČSV př.Bučánková, předseda ZO ČSV Kopřivnice př.Němec a členové př.Kostelníková, Koliba a bratři Petrášovi. Patří jim poděkování za starostlivost a péči, kterou Dni země věnovali.

Další fotografie z této akce jsou v galerii na našem včelařském webu.

Včelař v Mateřské školce na Hájově

Když včelař pracuje v mateřské školce pracuje, je dost pravděpodobné, že se o své poznatky ze života včel a včelařského řemesla s dětmi podělí. To platí určitě o př.Kaňovi ml. A místo toho, abychom zde popisovali sami, co vše dětem řekl a ukázal, to přenecháváme ředitelce školky Ivetě Šrubařové. Po přednášce zasedla k počítači a napsala článek, který by si měli přečíst i návštěvníci našeho webu a tak níže si ji můžete přečíst také.

VČELÍ KRÁLOVNA

"Povzdechla si malá včelka, že ji trápí velice, že neumí jako děti sečíst všechny číslice.
Abeceda je mi cizí, proto ani nesvedu napsat dětem, ať se mají sladce jako od medu.
Do medové školičky chodí pilné včeličky. Až se všechno naučí, písničku vám zabzučí."

Tato hezká písnička zahájila "voňavou" přednášku o včelkách pro děti z "Mojí školky", kterou si vedl skutečný včelař – náš Pepík.
Už víme, že v každé včelí rodině má každý své úkoly: královna, mladušky, dělnice i trubci. A když v úlu všichni dobře pracují, tak se mají všichni sladce :-)
Děti si prohlédly plástve, očichaly vosk, ochutnaly med a nejen to. Někteří si dokonce na včelaře i zahráli, a to v plné parádě!
A nakonec jsme všichni diskutovali o jedné zajímavé informaci, kterou nám předal právě Pepík: "Kdyby nebylo včel, vymizel by život na celé planetě". Pročpak asi?

  P.S. A ještě reakce našeho Jeníka před "včelím" povídáním: "Trubci jsou trouby, protože nic nedělají".
Po přednášce pochopil, proč na to mají právo (komentář Ivet).

Děkujeme našemu zaměstnanci Josefu Kaňovi za jeho profesionální povídání.

Iveta Šrubařová, ředitelka
Mateřské školy Hájov s.r.o.

A pokud chcete vidět originální stránku mateřské školy k této akci, můžete se na ní podívat. Jsou tam fotografie z této akce. Samozřejmě se můžete rovněž více dozvědět i o této školce. Včelaři ZO ČSV Kopřivnice tímto také děkují za zájem školky o šíření informací o včelkách a včelaření mezi dětmi, které začínají rozum brát. Poděkování samozřejmě patří i zaměstnancům, kteří nezůstávají se zájmem o tuto oblast pozadu.


A to nebylo letošní poslední povídání v této mateřské škole o včelkách. Aby se dostalo i na děti nezúčastněné při prvním povídání, následovalo dne 24.5.2016 druhé, se vším co sedalo dětem říci o včelkách a nakonec i také ochutnat to, co včelaři od včelek získávají - med. Přítel Josef Kaňa nás včelaře ze ZO ČSV vzorně reprezentoval, za což si zaslouží poděkování.

Mateřské školy v Kopřivnici za včelaři

I mateřským školám v Kopřivnici byla nabídnuta návštěva včelnice. Tuto možnost využily 3 mateřské školy. 8.června přivítal své malé hosty v doprovodu paní učitelek z mateřské školy Francouzká, následující den pak zájemce z mateřské školy Pionýrská a hned další den pak zvědavce z mateřské školy Česká.